Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hög motortemp

Startad av steefan · 2008-01-07 · 2 svar

steefanTrådstart
Byta kylare på volvo 855 96, nu är problemet att temp stiger och ingen värme i kupen ?

Steefan
Jojko
Luft i systemet.
Full värme och full fläkt påvriden, öppet expansionkärl och varmkör ordenligt.
Fyll på vätska om det behövs.

Går även bland att fylla glykol/vatten direkt i övre kylarslangen och kylaren om konstruktionen tillåter.
NiklasJ
Tack
Verkar fungera nu, var rädd något alvarligt hänt då gammla kylaren hadde fryset sönder.
Steefan

Fler trådar i Hjälpforumet Bil