Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Höga avgasvärden!!!

Startad av asken · 2003-09-22 · 4 svar

askenTrådstart
Hur åtgärdar man höga CO-halter på en dieselbil? Fick tipset att hälla fotogen eller bensin i dieseln....?
Ludde_57
Tror du det hjälper här också ? :e
Fast denna killen har nog hällt i något värre än bensin.

https://www.olypen.com/bulldog/movies.html/F350Run.wmv
Superdude
Kolla så du inte har något hål på avgassystemet, då blir värdena helt fel. :utrop
CarMan
Jag tror inte felat är att bränslet innehåller för lite fotogen....
Bozzle
Jag tror inte dom har mätt co-halten på en diesel bil. Men kanske röktätheten.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil