Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Höga varv på Saab 9000i

Startad av arnemanit · 2009-03-08 · 1 svar

arnemanitTrådstart
Hej! Ny här på forumet och hoppas på lite hjälp. Har en Saab 9000 2,0i-95
sedan några dagar. Motorn låter helt ok verkar välsköt och har gått 26000.
Problemet är att på 5a växel låter den som jag behöver vxl till. Bilen känns
tungt lastad eller ngt liknande och lägger sig på ca 2400-2500 varv i 80-
90km/t.
Hoppas det finns ngn som kan hjälpa mig.
MVH Arne Manitski.
thoola
Det är inte så att kopplingen börjar slira? Är varvtalet konstant när du trycker på gasen?
Ökar den i hastighet som vanligt?

Fler trådar i Hjälpforumet Bil