Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

"Hot in Run" avbrott på Pontiac Trans Sport

Startad av Priusanka · 2009-03-11 · 1 svar

PriusankaTrådstart
Har en Pontiac Trans Sport GT 1992.
Den har tappat strömmen i "Hot in Run" kabeln från tändningslåset.
Det finns alltså ingen ström i säkringsdosan.
Det finns ström i "Hot in Run or Accy", "Hot in Run, Bubtest or start" och i "Hot in Start" från Startnyckeln.
DVS: Nästan allt fungerar på bilen, den startar, radio går, lysena går att tända osv..

Har försökt kolla Fused Lines, men har inte hittat någon trasig, men vet heller inte vilken färg jag skall kolla efter.
Vet heller inte om det är samma matning upp till nyckelbrytaren, eller om det är den som är trasig, eller om det är sepparatat kablar (med egen "fused line") till alla utgångar.
Om jag kan identifiera kabeln bakom tändningslåset, kan jag mäta spänningen efter switchen, in till Säkringsdosan.
Problemet kan också sitta bakom säkringsdosan. Har inte rivit hela bilen ännu, men är på god väg.

Hjälp Anders
fierywater
Sänkte ner rattstången och hittade själva tändningslåset fastskruvat uppepå.

Plockade isär låset, filade till några kontaktbläck, smörjde upp och plockade ihop igen.
Fungerar därefter.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil