Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Huggande koppling

Startad av sissle · 2012-10-16 · 1 svar

sissleTrådstart
Kopplingen hugger på min Astra H -07 / 10.000 mil, men bara de första gångerna på morgonen vid kallstart. När jag kört en stund blir den helt normal. Så här har det varit hela tiden jag haft bilen (sedan 6000 mil), bättre på sommaren, sämre höst/vinter. Har provat med att byta bromsvätskan och avlufta kopplingen.

Någon som har någon idé?
slirfeldt
Tydligen inte helt ovanligt fenomen med dessa modeller som kan bero på dålig kvalité på kopplings lamellen. Men på iaf ett par fordon med liknande fenomen har det varit fråga om oljeläckage som det då kommit olja på lammelen med sådana symtom som följd.

Känns lite för ny modell för sådana problem.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil