Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hur byta oljetrågspackning?

Startad av OpelMicke · 2006-05-28 · 4 svar

OpelMickeTrådstart
Hur byter man oljetrågspackingen på en Ford Sierra 2,0 CL 1987?
måste man skruva bort avgassystem för att kunna byta? och vad är det för skruvar som håller oljetråget uppe??
wicke
Om jag minns rätt så är det lite bökigt att byta för man måste lyfta upp motorn en bit för att komma åt. Avgassystemet behöver du inte ta bort. 23 st skruvar sitter den med. Rekomenderar dig att skaffa en Haynes bok för det är en hel del som ska plockas bort för att komma åt. Jag har den boken på datorn så vill du så skickar jag den till dig via msn eller nåt.
OpelMicke
V6 Power wrote:
Om jag minns rätt så är det lite bökigt att byta för man måste lyfta upp motorn en bit för att komma åt. Avgassystemet behöver du inte ta bort. 23 st skruvar sitter den med. Rekomenderar dig att skaffa en Haynes bok för det är en hel del som ska plockas bort för att komma åt. Jag har den boken på datorn så vill du så skickar jag den till dig via msn eller nåt.


Det skulle vara bra om du kunde skicka den till mig mikaelqv@hotmail.com
wicke
Ok då gör jag det på en gång. Dock så är den på engelska men går väl ändå? Den var för stor att skicka via mailen:( Har du MSN messenger?? Annars kan jag ju lägga den på en Cd skiva o skicka den till dig bara jag får adressen.:)
OpelMicke
V6 Power wrote:
Ok då gör jag det på en gång. Dock så är den på engelska men går väl ändå? Den var för stor att skicka via mailen:( Har du MSN messenger?? Annars kan jag ju lägga den på en Cd skiva o skicka den till dig bara jag får adressen.:)

du finns på min MSN messenger lista nu:)

Fler trådar i Hjälpforumet Bil