Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hur få loss värmefläktmotståndet på en Mazda 626

Startad av Krister Lindholm · · 3 svar

Krister LindholmTrådstart
Hur får man loss värmefläktmotståndet utan att förstöra någonting. Jag får inte loss själva värmeinställningspanelen där strömbrytaren till fläkten sitter monterad. Fläkten fungerar nämligen bara på läge 3 och 4 nu, vilket är irriterande högt.

Själva panelen för värmeinställning osv lossnar bara på ena sidan, och jag vågar inte ta i med rädsla för att förstöra något spjäll för värmeblandningen eller liknande.
Krister Lindholm
Hmm... Sitter inte motståndet på själva burken där värmefläkten sitter på en Mazda 626? Jag har iaf strängt för mig det...
kjebeng
Fläktmotståndet sitter på hö sida med två skruvar, på samma ställe som fläkten sitter.
Det sitter inte i mitt panelen.
savanna
detta är en jättegammal tråd.....

det problemet är nog löst HE HE

Fler trådar i Hjälpforumet Bil