En fet spark på vardera sidan om hjulcentrum kan hjälpa, men det har du väl redan testat.
Prova att lägga en träbit eller annat fjädrande material mot fälgen på insidan och damma på med släggan, slå aldrig direkt på fälgen den blir förstörd direkt.
När fälgen väl lossnat gör du rent på alla ytor (både på hjulnav och fälg) som kan tänkas ärga fast i varandra, smörj gärna in dom lite med fett så lossnar det lättare nästa gång.
En annan riskabel variant är att lossa hjulmuttrarna så pass att fälgen sitter löst och köra några meter fram & tillbaka , det brukar kunna lossa även den mest trilskande fälg, risken är väl att du skadar fälgen lite i hålen för hjulbultarna om muttrarna lossats för mycket.
Dessa tips är väldigt ovetenskapliga så har du fälgar du är rädd om så lämna in bilen hos någon däckfirma så får dom byta hjul åt dig.
Prova att lägga en träbit eller annat fjädrande material mot fälgen på insidan och damma på med släggan, slå aldrig direkt på fälgen den blir förstörd direkt.
När fälgen väl lossnat gör du rent på alla ytor (både på hjulnav och fälg) som kan tänkas ärga fast i varandra, smörj gärna in dom lite med fett så lossnar det lättare nästa gång.
En annan riskabel variant är att lossa hjulmuttrarna så pass att fälgen sitter löst och köra några meter fram & tillbaka , det brukar kunna lossa även den mest trilskande fälg, risken är väl att du skadar fälgen lite i hålen för hjulbultarna om muttrarna lossats för mycket.
Dessa tips är väldigt ovetenskapliga så har du fälgar du är rädd om så lämna in bilen hos någon däckfirma så får dom byta hjul åt dig.