Verkar trumman rotera fritt? Så kan det bara vara dess slitagekant som håller emot lite och trumman brukar kunna lossa efter lite växelvis hammrande och med ett par mejslar på var sida så,,
Men har för mig att på dessa skall det även på dess baksidas finnas ett litet hål där man kan sticka in en mejsel för att på så sätt släppa på automatjusteringen som ser ut som så: https://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=2054779&CarReference_ID=2559&CategoryType_ID=1 så bör trumman lätt kunna tas av.
Sedan vid återmonteringen grundställer man så denna justering (efter kontroll att denna inte kärvar) så att trummorna går lagom tungt på och sedan rycker man i handbromsen och pumpar med bromsen ett antal gånge så skall automatjusteringen ställa in korrekt bromsläge.
Men har för mig att på dessa skall det även på dess baksidas finnas ett litet hål där man kan sticka in en mejsel för att på så sätt släppa på automatjusteringen som ser ut som så: https://catalog.meca.se/ProductSheet.aspx?Article_ID=2054779&CarReference_ID=2559&CategoryType_ID=1 så bör trumman lätt kunna tas av.
Sedan vid återmonteringen grundställer man så denna justering (efter kontroll att denna inte kärvar) så att trummorna går lagom tungt på och sedan rycker man i handbromsen och pumpar med bromsen ett antal gånge så skall automatjusteringen ställa in korrekt bromsläge.