Det finns ingen lag om hur gamla däcken får vara, men därimot så är dom livsfaliga att andvända :utrop
jag har en fråga ang vinter däck:
det är så att jag lånade ut två vinter däck till en kompis som skulle ha dom på husvagnen förra året och nu när han skulle lämna in dom för dubbnig sa dom på OKQ8 att dom här däcken är för gamla. Däcken är nog en 19 år men dom är aldrig använda och dom ser intes å gamla ut om man tittar på dom från nån meter + att dubbarna är kanon fina.
Vad gör polisen om dom ser att däcken är för gamla men dom är hela?
jag ska ju till Ludvika på fredag och då åker jag ju förbi Västerås där Mekaren82 hade otur med sin Volvo 245 för ett tag sen + att polisen är väl petigare där än i övriga sverige.
Det är väl bättre att köra med vinter däck än inga alls.
Micke
det är så att jag lånade ut två vinter däck till en kompis som skulle ha dom på husvagnen förra året och nu när han skulle lämna in dom för dubbnig sa dom på OKQ8 att dom här däcken är för gamla. Däcken är nog en 19 år men dom är aldrig använda och dom ser intes å gamla ut om man tittar på dom från nån meter + att dubbarna är kanon fina.
Vad gör polisen om dom ser att däcken är för gamla men dom är hela?
jag ska ju till Ludvika på fredag och då åker jag ju förbi Västerås där Mekaren82 hade otur med sin Volvo 245 för ett tag sen + att polisen är väl petigare där än i övriga sverige.
Det är väl bättre att köra med vinter däck än inga alls.
Micke