Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hur gör jag?

Startad av rissling · 2006-02-21 · 6 svar

risslingTrådstart
Hej skulle behöva lite hjälp!
det är så att jag ska byta luftpump med relä på en volvo 850!
Har kollat i instruktionsboken och det står ingenstans vart den sitter,:confused: för det första och för det andra är det något som jag måste tänka på när jag byter den?
tacksam för all hjälp jag kan få!

Rissling
Pele
rissling wrote:
Hej skulle behöva lite hjälp!
det är så att jag ska byta luftpump med relä på en volvo 850!
Har kollat i instruktionsboken och det står ingenstans vart den sitter,:confused: för det första och för det andra är det något som jag måste tänka på när jag byter den?
tacksam för all hjälp jag kan få!

Rissling

Eeh? Luftpump? Har jag missat nåt i min bilkarriär?
Specificera vad det är du ska byta så kanske du får bättre svar.

Pele
savanna
kan du mena kompressor till luftfjädring bak ?? för att kompensera last eller släpvagn ?? om det nu är det så sitter den nog gömd i de bakre regionerna skulle jag tro kolla nere vid reservhjulet och i sidorna där bak , bakom hjulhusen , det kan innebära att ta ner lite paneler och inredning . reläet hmmmm kan nog sitta inärheten av knappen bakom panelen , ta av knappen försök följa kablarna...

är det en kombi ?? är en relevant fråga .
WMFF
Pele wrote:
Eeh? Luftpump? Har jag missat nåt i min bilkarriär?
Specificera vad det är du ska byta så kanske du får bättre svar.

Pele

Ha ha, nja jag ska försöka specifiera!! Den är till Avgasreningen! Man kanske skulle köpa en bil som inte går sönder? hi hi /rissling
WMFF
TotteHBG wrote:
kan du mena kompressor till luftfjädring bak ?? för att kompensera last eller släpvagn ?? om det nu är det så sitter den nog gömd i de bakre regionerna skulle jag tro kolla nere vid reservhjulet och i sidorna där bak , bakom hjulhusen , det kan innebära att ta ner lite paneler och inredning . reläet hmmmm kan nog sitta inärheten av knappen bakom panelen , ta av knappen försök följa kablarna...

är det en kombi ?? är en relevant fråga .

nje ingen kombi! Luftpumpen är till avgasreningen! på en årsmodell -94
/rissling
Pele
rissling wrote:
Ha ha, nja jag ska försöka specifiera!! Den är till Avgasreningen! Man kanske skulle köpa en bil som inte går sönder? hi hi /rissling

Jahaja....Den sitter under batterihyllan, du kan följa en luftslang på locket till luftrenaren som går nedåt nedanför rambalken (under batteriet..) där sitter pumpen.
Svår att byta vet jag inte eftersom jag aldrig har behövt göra det själv.
Annars kan du väl testa o skifta relä och se om den går då?
Du hör den när motorn är kall.......

Men med ett gott humör o lite svavelosande eder kan det gå nog så bra :-)

Pele
WMFF
Pele wrote:
Jahaja....Den sitter under batterihyllan, du kan följa en luftslang på locket till luftrenaren som går nedåt nedanför rambalken (under batteriet..) där sitter pumpen.
Svår att byta vet jag inte eftersom jag aldrig har behövt göra det själv.
Annars kan du väl testa o skifta relä och se om den går då?
Du hör den när motorn är kall.......

Men med ett gott humör o lite svavelosande eder kan det gå nog så bra :-)

Pele
Kanon!! Tack!!! jo alltid positiv när man meckar!
Tack igen! /rissling

Fler trådar i Hjälpforumet Bil