MMinsterTrådstart2008-07-22Någon som vet hur man justerar tomgångs varvtalen på Fords DOHC motor? Jag har ca 950 rpm på varm motor och det känns alldeles för mycke...
Vad jag vet så ska den ligga mellan 900/950 rpm så det är inte för mycket. Det gör den på min Ford sierra -92 Doch:)
Hhuselefanten2008-07-23 · #@V6 Power 34125 wrote:Vad jag vet så ska den ligga mellan 900/950 rpm så det är inte för mycket. Det gör den på min Ford sierra -92 Doch:)
åh verkligen... tycker bara det är lite onödigt mycke... skulle vara tystare inne i bilen ifall det var lägre :) men det skall väl vara så då.
Sen misstänker jag att tomgångsvarvtalet inte går att ställa på någon skruv ? som det var i gamla Pinto motorn där det var enkelt o justera...
hmm nej det tror jag inte, sköts väl elektroniskt skulle jag tippa