Lite olika på vad det gäller för bil/system, men med tex VW, Audi mfl så är det i regel tre kablar anslutna till hallgivaren på fördelarhuset.
Det man kan göra är att med en voltmätare kopplad till minus och plusspetsen till mittenkabeln från hallgivaren som är dess signalutgång, och med tändningen på och man roterar motorn bör man kunna se pulser på 12 volt och 0 volt där emellan.
Ofta brukar dessa kontaktstycken med vara märkta med - 0 + för varje kabel utgång.
Det man kan göra är att med en voltmätare kopplad till minus och plusspetsen till mittenkabeln från hallgivaren som är dess signalutgång, och med tändningen på och man roterar motorn bör man kunna se pulser på 12 volt och 0 volt där emellan.
Ofta brukar dessa kontaktstycken med vara märkta med - 0 + för varje kabel utgång.