Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hur Köra in ny bil??

Startad av Antfolk · 2002-06-30 · 4 svar

AntfolkTrådstart
Hur ska man köra in en ny bil?

Jag har hört att man ska köra på som vanligt men inte övervarva eller seg-dra dom första 1-200 milen.

Stämmer detta?
CarMan
Kör som vanligt!!!
Kör ej på övervarvningsskyddet.

För i tiden så kunde man inte bygga motorer med sama presision som nu så då var det viktigare att man körde in motorn.
Krister Lindholm
Det enda du ska/bör tänka på är att inte låta den jobba för hårt.. Låt den gå lätt, växla mycket & varva inte onödigt mycket.
Antfolk
Ok! Tack för svaren. Jag fick lite mera kött på benen!
Bozzle
Ett litet tråkigt tips är att inte köra på 5:ans växeln de första 500 milen.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil