Motorforum.nu

ForumOff Topic

hur många här på forumet har kört eller kör citroën

Startad av Mackan_84 · 2003-07-23 · 16 svar

Mackan_84Trådstart
??
Ludde_57
Försöker att undvika det så gott det går, vilken hemsk konstruktion X(
Har rostlagat ett par Cittror och man kan ju milt sagt säga att de är inte konstruerade som andra bilar.
Det ska nog till en riktig Citroënist för att uppskatta dessa fordon.
Fast de nyare modellerna kanske ser bättre ut.
Mackan_84
Anders P wrote:
Försöker att undvika det så gott det går, vilken hemsk konstruktion X(
Har rostlagat ett par Cittror och man kan ju milt sagt säga att de är inte konstruerade som andra bilar.
Det ska nog till en riktig Citroënist för att uppskatta dessa fordon.
Fast de nyare modellerna kanske ser bättre ut.


jag åker både bx å cx e nog dåm bästa bilar jag åkt.
Christer Gustafson
Har haft en ID19 -67 någotting för drygt 30 år sedan
Mycket komfort på den tiden.
·
Jag har arbetat som montör av biltelefoner och billarm/stereo i början på nittiotalet och maken till bisarra konstruktioner har jag aldrig varit med om. Att dom till viss del är sköna att åka i kan jag hålla med om men att skruva med.... fy f-n säger jag bara...
Krister Lindholm
Det står en Xantia -98 på lyften på jobbet just nu & känner jag min kollega tillräckligt väl så lär den orsaka honom många sömnlösa nätter innan han får fingrarna ur ändan & får itu den bastarden! :e

Killen har jobbat som bildemonterare i över 10 år & är fast besluten att Citroén är från djävulen sänt enbart för att jäklas med honom!!! §e

Själv åker jag helst i bilar jag själv kan lista ut vart vesäntliga saker som motor & passagerarsäte sitter.. ;)
OpelMicke
nej tack jag tycker att citra är fula men en del av nyare årsmodell ser faktisk bättre ut. Men jag håller mig till dom riktiga bilarna Ford och Kadett
Anders
OpelMicke wrote:
nej tack jag tycker att citra är fula men en del av nyare årsmodell ser faktisk bättre ut. Men jag håller mig till dom riktiga bilarna Ford och Kadett

Vänta tills du kammar hem vinsten, då duger inget annat än bilar i klass med BMW ;)
OpelMicke
Vänta tills du kammar hem vinsten, då duger inget annat än bilar i klass med BMW ;)[/quote]

Helt rätt :e
MP4
En gammal topic men jag måste försvara citroen. Jag hade förut en citroen bx 16v det var tamejfan den piggaste roligaste bil jag ägt.
Ludde_57
MP4 wrote:
En gammal topic men jag måste försvara citroen. Jag hade förut en citroen bx 16v det var tamejfan den piggaste roligaste bil jag ägt.
Jag börjar bli lite orolig för dig nu... :OO §e
WildOne
Som ny här på forumet måste jag få besvara denna tråd.

Har haft tre Cittror på raken, fram till i sommras.

2 Xsara kombis (en 99a och en 01a) och en C5 kombi (02).

Den första Xsaran var det inget större fel på - förutom ett knäppt materialval av "skärm" ovanför mätarna, som gav en fet reflex i vindrutan av solen eller mötande bilar på kvällen :-(

Den andra Xsara var ett fett måndagsex med trasig styrbox - detta vägrade dock citroen byta då de envisades med att uppgradera mjukvaran hela tiden.

C5an var grymt skön att åka i och lastade hur mycket som helst, men var dödstrist att köra och full med irriterande småfel...

Numer pluggar jag och är "lycklig" ägare till en Mondeo Kombi -94!

Men det blir aldrig mer Cittra för mig!!!!!!!
OpelMicke
WildOne wrote:
Som ny här på forumet måste jag få besvara denna tråd.

Har haft tre Cittror på raken, fram till i sommras.

2 Xsara kombis (en 99a och en 01a) och en C5 kombi (02).

Den första Xsaran var det inget större fel på - förutom ett knäppt materialval av "skärm" ovanför mätarna, som gav en fet reflex i vindrutan av solen eller mötande bilar på kvällen :-(

Den andra Xsara var ett fett måndagsex med trasig styrbox - detta vägrade dock citroen byta då de envisades med att uppgradera mjukvaran hela tiden.

C5an var grymt skön att åka i och lastade hur mycket som helst, men var dödstrist att köra och full med irriterande småfel...

Numer pluggar jag och är "lycklig" ägare till en Mondeo Kombi -94!

Men det blir aldrig mer Cittra för mig!!!!!!!

jag har sagt det förut och jag säger det igen:
Aldrig en Citroen dom är ju så fula :p :p
WildOne
Jämfört med vad?

Opel?
OpelMicke
WildOne wrote:
Jämfört med vad?

Opel?

Om man jämför citroen mot Ford, Opel Volvo från 80 till 90 talet så är Ford, Opel, Volvo snyggare §e

eller hur :q

Fler trådar i Off Topic