Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hur monterar jag ett takräcke på min Saab 9000 CD?

Startad av Svinfylking · 2008-08-17 · 4 svar

SvinfylkingTrådstart
anden__z
Hålen för skruvarna ska väl sitta bakom gummilisten om jag inte mins fel.
egon berglund
Du menar alltså gummilisten som tätar mellan bildörren och taket?

Behöver man ett Sabb 9000 originaltakräcke eller finns det massor av takräcken som man kan skruva fast i hålen?
slirfeldt
Ja precis,, under varje dörrs list finns skruvfästen för dessa bågar och som finns i en rad modeller och på dom flesta inköpställen som tex Mekonomen, Micro osv,,, så spana in på någon av dessa hemsidor så ser du hur fästena ser ut.

Spana även in begagnatmarknaden på tex Blocket.se där det bör finas en uppsjö med dylika kompletta takräcken.
gillholmen
Hade en saab med hål i taket. Kom på att jag kunde använda samma grejor som till min citroen xm.
holmger

Fler trådar i Hjälpforumet Bil