H.
Hur ställer man in strålkastarna på bilen, höjd och avstånd och så ?
Jag har förstås krockat lite i halkan och den 'nya' lyktan pekar lite uppåt på högersidan.
/TN
Ett knep jag ofta använt mig av då man behövt ställa om ena ljuset av någon anledning är att sätta en skiva eller dyligt på ett bestämt avstånd framför det ljuset som är korrekt och sedan rita av ljuslinjen och sedan flytta över skivan till den sida som skall justeras med samma avstånd osv.
Det ger en hyffsad inställd iaf höjd justering,, men det bästa är självklart att låta en verkstad ställa in det helt korrekt.
LLars Arnell2007-03-03 · #:upp
Vad enkelt det där lät, jag har funderat o funderat hur man ska göra när man inte har ett riktigt plant underlag.
Fast justerskruvarna kanske inte räcker då karosserifästpunkterna blev intryckta något, men nu har jag införskaffat en glidhammare/draghammare.
Men nu har jag en bild av ett lyckat resultat i huve..
Tack.
Ja detta bör även du ha användning av,, och i regel finns det tillräckligt med skruvmån ändå på justerskruvarna,, men visst en eller ett antal drag med en glidhammare brukar rätta till det mesta...
Ja det behöver vara något sånär plant vid inställningen,, annars bör det inte var några problem,,, :-)