Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

hur tar man loss förarstol i Scorpio?

Startad av Niklasnarv · 2007-11-08 · 2 svar

NiklasnarvTrådstart
Har problem med förarstolen i min Scorpio (V6, 2.9). Verkar som underdelen har släppt, så dynorna faller ur... Några tips? Köpa ny stol eller går det att hemmafixa? Hur tusan får man förresten loss stolen???
slirfeldt
Visst går den troligt att fixa,,, vet ej exakt hur den är beskaffad i just Scorpio, men själva stolen är fästad i golvet vid fyra punkter runt om, som kraftigt underlättar jobbet med stolen om man tar ut stolen.

Själva materialet brukar sedan vara fästat med ståltråds mälor runt längs med dess underkant, så i dom flesta fall bör det gå att få till det och att det även blir snyggt med.
B. Soderberg
Stort tack!

Skall prova i helgen / Niklas

Fler trådar i Hjälpforumet Bil