Så du har inte fått fart på avgasvärdena än,,, borde gå att hitta på ett schema hur dessa slangar skall sitta, då har inte hört med någon "vänlig" mazdaverkstad" då modellen är tämligen ovanlig torde detta vara lite underlättande,,, men ska med kolla upp detta närmare om man kan hitta på någon sådan förklaring, finns det inget mazdaforum?. :-)
Hej
Finns det någon vänlig själ som har ett kopplingschema på hur/vart vacumslangarna går, ska gå. Har en MX3 där förra ägaren satt på ett sportfilter så nu finns ingen vacumslang till insuget före luftmassemätaren. Bilen går ej igenom besiktningen pga höga avgasvärden. Dessutom går bilen ojämt på tomgång tills man lossar vacumslangarna till, vet inte vad den heter men en liten mojäng med fyra uttag för vacumslangar (vad heter den?), då går bilen jämt och avgasvärdena blir aningen bättre.
Det skulle ju funka lika bra om någon som har en MX3,a kunde fota och lägga in bilder på hur slangarna går
Tusen tack någon
MVH Conny
Finns det någon vänlig själ som har ett kopplingschema på hur/vart vacumslangarna går, ska gå. Har en MX3 där förra ägaren satt på ett sportfilter så nu finns ingen vacumslang till insuget före luftmassemätaren. Bilen går ej igenom besiktningen pga höga avgasvärden. Dessutom går bilen ojämt på tomgång tills man lossar vacumslangarna till, vet inte vad den heter men en liten mojäng med fyra uttag för vacumslangar (vad heter den?), då går bilen jämt och avgasvärdena blir aningen bättre.
Det skulle ju funka lika bra om någon som har en MX3,a kunde fota och lägga in bilder på hur slangarna går
Tusen tack någon
MVH Conny