BblirrTrådstart2011-10-17Ville "nollställa" alla parametrar efter att ha fått felmeddelande "Check engine" så jag lyfte bort minuspolen på batteriet.
Efter att ha satt tillbaka kabeln så är tändningen stendöd. Kupelampa m m lyser men händer absolut ingenting när jag vrider på startnyckeln.
WWaller18802011-10-17 · #kolla så att minuspolen verkligen får kontakt och tänk på att trycka ner kopplingen näör du startar vet att hyundai har detta när man ska starta utan nertryckt koppling startar den inte.
WWaller18802011-10-17 · #hade själv en hyundai elantra med samma problen förra veckan en 97a skulle släcka check engina lampan tog bort minus polen la tibax och försökte starta gick inte höll på i 1 tim innan jag kom på att man skulle ha kopplingen nedtryckt samtidit man startar, hehe
Ppittytvanovay44342011-10-17 · #Tack för svar!! Kollar imo :-)
Ppittytvanovay44342011-10-18 · #Tyvärr så händer absolut ingenting, även om jag trampar ner kopplingen. Batteriet funkar eftersom kupélampna m m funkar, men hela instrumentpanelen är svart och inget händer när jag vrider på startnyckeln :(
Kolla säkringar både i kupé och motorrum, och om du ofrivilligt lossat någon annan kabel från batteriet.
Alt, ej dragit åt batterikabeln du lossade ordentligt. Vanligt fel vilket gör att startmotor eller andra strömkrävande saker ballar ur då de ej får tillräckligt med ström.
Ppittytvanovay44342011-10-18 · #Tack för svar. Testar imo :-)
Ja som sagt kolla över att batteriets kabelklämmor sitter ordenkligt och även är rena där det krävs många amper då startmotor arbetar.