Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Hyundai Accent startar men dör.

Startad av tyrckfel · 2011-04-22 · 5 svar

tyrckfelTrådstart
Har en Hyundai Accent -00.
Den går att starta och köra i 1-2 sekunder innan den får motorstopp.
Ibland går det att köra lite längre sträckor.
För att överhuvudtaget komma nånvart så måste man ha gasen i botten.

Är inne på den 10:e dagen med bilen inne på verkstan.
Felsökningen visar ingenting.
Dom har kollat startspärr, tändning, bränsle och dom har bytt kamaxelgivaren.
Nu börjar jag bli lite orolig, då dom på verkstan inte har någon som helst aning om vad felet beror på.
Igår kontaktade dom Hyundai för att fråga om dom har varit med om något liknande problem.

Så nu tänkte jag fråga om någon annan har någon aning om vad som är fel?

Väldigt tacksam för svar.
thuum
låter som den inte får tillräckligt med sopp, eftersom du får hålla gasen i botten för att den ska gå, första ja tänkte på är bränslefilter lr bränslepump, alt drar den tjuvluft nånstans, låter ju iaf som de är ett bränslerelaterat problem, jag är inte så high på hyundai men hoppas de finns nån här på forumet som är de;)
boheme
Är det bara när du skall köra som detta uppträder? Går den normalt på tomgång även om den får gå typ 5-10 minuter?

Mvh Janne
abobbytexxd7179
Dom har ju kollat bränslepump och filter, så det kan ju inte vara det.
Jag lyckas inte få den att gå på tomgång, utan den dör bara.
Likaså om jag ska sakta in inför en kurva, så dör den.
Men min pappa lyckades att få den att gå på tomgång efter att han hade lyckats kört ca 2 km.
boheme
Jag är ingen expert på din bilmodell heller så följande tips är allmängiltiga. Kan vara ett spridarproblem, Ett dåligt fungerande spjällhus eller helt enkelt ett kontaktfel någonstans såsom ett glapp eller ärgade anslutningar.

Mvh Janne
abobbytexxd7179
Men med tanke på att dom på verkstan är specialister på just Hyundai och dom har haft bilen i snart 2 veckor, så borde dom väl ha kollat alla "vanliga fel".
Dom säger att dom aldrig har varit med om något liknande.
Jag själv är inne på att prova byta antennringen.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil