låter som den inte får tillräckligt med sopp, eftersom du får hålla gasen i botten för att den ska gå, första ja tänkte på är bränslefilter lr bränslepump, alt drar den tjuvluft nånstans, låter ju iaf som de är ett bränslerelaterat problem, jag är inte så high på hyundai men hoppas de finns nån här på forumet som är de;)
Har en Hyundai Accent -00.
Den går att starta och köra i 1-2 sekunder innan den får motorstopp.
Ibland går det att köra lite längre sträckor.
För att överhuvudtaget komma nånvart så måste man ha gasen i botten.
Är inne på den 10:e dagen med bilen inne på verkstan.
Felsökningen visar ingenting.
Dom har kollat startspärr, tändning, bränsle och dom har bytt kamaxelgivaren.
Nu börjar jag bli lite orolig, då dom på verkstan inte har någon som helst aning om vad felet beror på.
Igår kontaktade dom Hyundai för att fråga om dom har varit med om något liknande problem.
Så nu tänkte jag fråga om någon annan har någon aning om vad som är fel?
Väldigt tacksam för svar.
Den går att starta och köra i 1-2 sekunder innan den får motorstopp.
Ibland går det att köra lite längre sträckor.
För att överhuvudtaget komma nånvart så måste man ha gasen i botten.
Är inne på den 10:e dagen med bilen inne på verkstan.
Felsökningen visar ingenting.
Dom har kollat startspärr, tändning, bränsle och dom har bytt kamaxelgivaren.
Nu börjar jag bli lite orolig, då dom på verkstan inte har någon som helst aning om vad felet beror på.
Igår kontaktade dom Hyundai för att fråga om dom har varit med om något liknande problem.
Så nu tänkte jag fråga om någon annan har någon aning om vad som är fel?
Väldigt tacksam för svar.