BbredbandTrådstart2010-12-07Önskar lite idéer på vad som kan krångla med min hyundai atos 1.0. Efter ca 10 minuters körning börjar bilen hacka och tappa kraft då jag trycker ned gasen. För att bilen ens skall hålla sig igång måste jag vara ytterst försiktig på gaspedalen. Den går dock bra att köra om jag sedan håller mig på samma varvtal, men så fort jag dock tvingas röra gasen blir det problem.
Trodde först att jag fått någon form av ispropp och har haft bilen i varmgarage men problemet kvarstår dock. Tacksam för hjälp.
Låter som bränsleproblem. Kontrollera bränslepumpsrelä, bränslepump och bränslefilter.
Mvh Janne
Skulle med börja byta bränslefilter som skall bytas inom vissa intervaller och som kan göra underverk med motorgången.