Jag är inte längre i behov av min stora bil (V70) och ska skaffa en mindre och skulle denna gång vilja ha en cabbe med hardtop och valet föll på en Peugeot206cc. Eftersom dessa bilar har så högt 2.a handsvärde så är det svårt att få tag på en under 100000:- och jag vill helst inte betala mer än vad jag får ut för V70:n.
Har därför kollat lite på mobile.de och hittat några stycken till bra priser, men problemet är att jag kan inte ett ord tyska och vet inte heller mycket om att importera bilar. Så jag funderade på om det finns pålitliga personer som man kan anlita för att hämta hem en bil från Tyskland utan att det blir alltför dyrt.
Eller kan man hitta en pålitligt bilfirma i Tyskland som kan skicka hem bilen med lastbil eller båt?
//Johanna :confused:
Har därför kollat lite på mobile.de och hittat några stycken till bra priser, men problemet är att jag kan inte ett ord tyska och vet inte heller mycket om att importera bilar. Så jag funderade på om det finns pålitliga personer som man kan anlita för att hämta hem en bil från Tyskland utan att det blir alltför dyrt.
Eller kan man hitta en pålitligt bilfirma i Tyskland som kan skicka hem bilen med lastbil eller båt?
//Johanna :confused: