Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Ingen mätare som fungerar

Startad av Goran Pantzar · 2003-02-18 · 1 svar

Goran PantzarTrådstart
Scorpio -88. Mätarna dalade och slutade fungera, även laddning och oljetryck. Vid koll av laddning var laddnings regulatorn kass bytte och fick det att fungera men inget annat. vid provtur så skrek det till från generatorn och allt fungera men så fort den blev tyst dalade instrumenten igen. men vid höga varv typ 4000 så lyser laddlampan och slocknar igen
under 3500 varv, undrar vad det kan vara?
beolover
Det kan vara en diod i generatorn som har gått sönder . jag har en generator (90a) till en scorpio -88 liggandes , du kan få köpa den för 300 kr .

johankarlsson35@hotmail.com

Fler trådar i Hjälpforumet Bil