Hej, Jag skulle kolla med närmaste återförsäljare i våra trakter är det samma som säljer SAAB. Jag undrar om det inte finns en eller två små circulationspumpar som skall hjälpa till med circulationen av kylvattnet runt i hela bilen. Kolla säkringarna. Dessutom kan värmebatterierna behövas renblåsas med tryckluft från damm mm. Avluftning kan vara ett problem. Det finns väl även en reglering av värme respektive kyla i de olika zonerna i bilen, kolla regleringen.Lycka till verkstan.
Hej på er!
Har problem med värmen i kupén på chevan.
Verkar som det är två värmepaket eftersom det blåser varmt ur de bakre fläktarna ?! Fram är den bara "fesljummen".
Fick tips om att fylla på glykol och lufta systemet men detta hjälpte bara marginellt.
Nu till det för mig jättekonstiga: När jag varvar upp bilen över ca. 2000rpm så kommer det värme även fram??! Släpper jag på gasen så tar det inte lång tid innan värmen börjar försvinna.
Ska väl även tillägga att motortempen ligger stabil och ändrar sig ytterst lite. Så då är väl termostaten okej eller? Om värmepaketet vore tätt borde det väl inte komma värme alls någongång?
Vad kan vara galet?
/Danne
Har problem med värmen i kupén på chevan.
Verkar som det är två värmepaket eftersom det blåser varmt ur de bakre fläktarna ?! Fram är den bara "fesljummen".
Fick tips om att fylla på glykol och lufta systemet men detta hjälpte bara marginellt.
Nu till det för mig jättekonstiga: När jag varvar upp bilen över ca. 2000rpm så kommer det värme även fram??! Släpper jag på gasen så tar det inte lång tid innan värmen börjar försvinna.
Ska väl även tillägga att motortempen ligger stabil och ändrar sig ytterst lite. Så då är väl termostaten okej eller? Om värmepaketet vore tätt borde det väl inte komma värme alls någongång?
Vad kan vara galet?
/Danne