Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Inget ljud i högtalarna på förarsidan fram och bak

Startad av OpelMicke · 2010-07-10 · 3 svar

OpelMickeTrådstart
Håller på att sätta i nya högtalare i Volvon pga tidigare inbrott i februari.
har provat att spela och dom på passagerar sidan låter normalt som dom ska men på förarsidan brusar det och/eller låter lite lite svagt att musiken knappt så man hör det, vad är felet? tidigare så glappade det och ljudet försvann på förarsidan fram/bak vid olika tillfällen från och till men på passagerarsidan fungerar det bra, på förarsidan fram bytte jag högtalar kontakterna för något år sen och sedan har det fungerat fram tills nu när jag håller på att installera dom nya högtalarna. Någon som vet vad som är felet?
Det är Volvon det gäller...
boheme
Kolla där kablarna går mellan dörr och stolpe, där kan det ofta vara kabelbrott.

Mvh Janne
OpelMicke
@Janne46 59875 wrote:
Kolla där kablarna går mellan dörr och stolpe, där kan det ofta vara kabelbrott.

Mvh Janne


hade helt glömt bort detta inlägg;)

Det fixade sig som tur var då jag pilla lite på stereon så när jag bara hade en högtalare i bilen ställde jag in stereon för endast höger sida, så nu är den rätt inställd och ljudet kommer ut på båda sidorna, annat problem dock är hur bilens original galler ska sitta för då det inte sitter så bra nu med dom nya högtalarna, hur hade ni gjort? låtit dom sitta kvar med tejp eller tagit bort dom helt?
boheme
Svårt att säga när man inte ser hur det ser ut men jag kan ge en ide och sen får du titta om det kan funka.

Clips som går att sätta plåtskruv i ( så korta skruv som möjligt).


Mvh Janne

Fler trådar i Hjälpforumet Bil