@vägRalf 59442 wrote:
Jag har kört rätt många mil genom åren och tycker att det är lite olika. En del däck har känts bra från bärjan men ibland har jag upplevt det du har upplevt så det är nog svårt att besvara frågan med ja eller nej. Sen får ju inte vinklarna vara för individuella:D, när gjorde du en 4-hjulsmätning sist?
Mvh Janne
Hej!
Undrar om nya däck behöver någon form av inkörningsperiod för att fungera optimalt? köpte nya däck i våras och första tiden jag körde med de nya däcken var jag inte nöjd, tyckte bilen blev stötigare och ljudnivån högre osv.
Nu när jag kört en dryg månad så tycker jag det är mycket bättre ja jag är t.o.m jättenöjd :e eftersom jag upplevt liknande vid däckbyte tidigare så har jag en teori om att däcken behöver en viss inkörningstid för att bli bra. Varje hjul har väl sin individuella vinkel och när däcken nötts in lite efter detta så går de bättre och slitytan på gummit "rivs upp" lite osv...
Kan det vara så här? eller är det bara att jag vant mig vid de nya däcken och att de egentligen är precis likadana som första dagen jag körde med dem? :OO
Jag har kört rätt många mil genom åren och tycker att det är lite olika. En del däck har känts bra från bärjan men ibland har jag upplevt det du har upplevt så det är nog svårt att besvara frågan med ja eller nej. Sen får ju inte vinklarna vara för individuella:D, när gjorde du en 4-hjulsmätning sist?
Mvh Janne