Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Instrumentbelysning på Nissan

Startad av valfrid · 2009-07-07 · 1 svar

valfridTrådstart
Har en Nissan Primera 1,8 årm 2000
Är det någon som vet hur man får loss instrumentpanelen för att byta lampor???
slirfeldt
Ingen egen erfarenhet på modellen, men som enligt detta: https://nissan4u.com/parts/primera/ och lite interiörbilder av modellen så verkar det sitta ett par skruvar i ovankant i själva sargdelen som sedan demonteras för att sedan lossa själva mätarhusets fästskruvar, eventuellt måste den vänstra paneldelen demonteras.

Iaf bör det sedan vaar vanliga w5w glassockel lampor till dess belysning.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil