Kan bero på dålig temp givare eftersom den bara går upp momentant, kylarvätskans temperaturförändring är ju ganska långsam. Dålig givare brukar ge felkod så om du har möjlighet att läsa av dem så ser du direkt.
Om det bara är givaren så kan du köra utan att vara orolig, men om tempen verkligen går upp mot kokpunkten så ska du inte köra alls innan det är åtgärdat.
Om det bara är givaren så kan du köra utan att vara orolig, men om tempen verkligen går upp mot kokpunkten så ska du inte köra alls innan det är åtgärdat.