Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

ISO, kopplingsschema?

Startad av Fredrik@home · 2003-05-31 · 15 svar

Fredrik@homeTrådstart
Jag sitter här och försöker att få ihop en bilstereo, den tappar minnet :(

Någon som har ett kopplingsschema till iso-kopplingen(arna)?
mekaren82
Vad har du för stereo?
Du ska koppla i hop gul eller blå med elektriska antenen (på iso härvan) brukar stå på den sladen. hade samma fel på min pioner!
det kan vara så att det bara är och bytta plats på gul och blå! :l
Tobbe
Fredrik@home wrote:
Jag sitter här och försöker att få ihop en bilstereo, den tappar minnet :(

Någon som har ett kopplingsschema till iso-kopplingen(arna)?

Är det inte röd och orange?
Iaf den ena kablen skall kopplas till nått som alltid har ström så som klocka etc alternativt direkt till batteriet.......den är till minnet

Den andra kopplar du till något som får ström när du slår på tändningen ex el-antenn, cigguttag etc

Om jag inte minns fel så på min pioneer är det
Röd sladd alltid ström = minnet
Orange sladd ström när tändingen slås på = drivningen av stereon
Fredrik@home
Jag har en Sony CDX-4000R :)
mekaren82
Tobbe wrote:
Fredrik@home wrote:
Jag sitter här och försöker att få ihop en bilstereo, den tappar minnet :(

Någon som har ett kopplingsschema till iso-kopplingen(arna)?

Är det inte röd och orange?
Iaf den ena kablen skall kopplas till nått som alltid har ström så som klocka etc alternativt direkt till batteriet.......den är till minnet

Den andra kopplar du till något som får ström när du slår på tändningen ex el-antenn, cigguttag etc

Om jag inte minns fel så på min pioneer är det
Röd sladd alltid ström = minnet
Orange sladd ström när tändingen slås på = drivningen av stereon
Det stämmer nog minnet är inte där det har varit :l
MoPar 66
Jag har röd till drivning och rosa till minnet.
Fredrik@home
Tackar :)

Nu funkar det :e
mekaren82
Vad gjorde du?? :h
Fredrik@home
Jag hade 3 sladdar, efter en närmre titt!
En till jord, återstod gjorde två strömsladdar, en till minnet och en till tändningen :)
Christer Gustafson
Alltså svart till jord
röd till minnet
gul från tändning
MoPar 66
Christer Gustafson wrote:
Alltså svart till jord
röd till minnet
gul från tändning
Gul brukar vara till remote/elantenn
Christer Gustafson
MoPar 66 wrote:
Christer Gustafson wrote:
Alltså svart till jord
röd till minnet
gul från tändning
Gul brukar vara till remote/elantenn
Är det inte blå till antenn?
mekaren82
Christer Gustafson wrote:
MoPar 66 wrote:
Christer Gustafson wrote:
Alltså svart till jord
röd till minnet
gul från tändning
Gul brukar vara till remote/elantenn
Är det inte blå till antenn?
På min nissan var det grön till antennen och på volvon har jag rosa
och slutligen blå på Hyndaien så det verkar variera från bil till bil :D
Anders
den enda som skall vara standardiserat är själva kontaktens anslutning... Med en eller två undantag !?

Färgen på kablarna är det nog bara svart som stämmer i längden om ens det.
Krister Lindholm
Fick precis samma bekymmer & hittade denna:
https://www.clarion.se/support/faq/iso.htm

Perfekt!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil