FFredrik@homeTrådstart2003-05-31Jag sitter här och försöker att få ihop en bilstereo, den tappar minnet :(
Någon som har ett kopplingsschema till iso-kopplingen(arna)?
Vad har du för stereo?
Du ska koppla i hop gul eller blå med elektriska antenen (på iso härvan) brukar stå på den sladen. hade samma fel på min pioner!
det kan vara så att det bara är och bytta plats på gul och blå! :l
Fredrik@home wrote:
Jag sitter här och försöker att få ihop en bilstereo, den tappar minnet :(
Någon som har ett kopplingsschema till iso-kopplingen(arna)?
Är det inte röd och orange?
Iaf den ena kablen skall kopplas till nått som alltid har ström så som klocka etc alternativt direkt till batteriet.......den är till minnet
Den andra kopplar du till något som får ström när du slår på tändningen ex el-antenn, cigguttag etc
Om jag inte minns fel så på min pioneer är det
Röd sladd alltid ström = minnet
Orange sladd ström när tändingen slås på = drivningen av stereon
FFredrik@home2003-06-01 · #Jag har en Sony CDX-4000R :)
Tobbe wrote:
Fredrik@home wrote:
Jag sitter här och försöker att få ihop en bilstereo, den tappar minnet :(
Någon som har ett kopplingsschema till iso-kopplingen(arna)?
Är det inte röd och orange?
Iaf den ena kablen skall kopplas till nått som alltid har ström så som klocka etc alternativt direkt till batteriet.......den är till minnet
Den andra kopplar du till något som får ström när du slår på tändningen ex el-antenn, cigguttag etc
Om jag inte minns fel så på min pioneer är det
Röd sladd alltid ström = minnet
Orange sladd ström när tändingen slås på = drivningen av stereon
Det stämmer nog minnet är inte där det har varit :l
Jag har röd till drivning och rosa till minnet.
FFredrik@home2003-06-01 · #Tackar :)
Nu funkar det :e
FFredrik@home2003-06-01 · #Jag hade 3 sladdar, efter en närmre titt!
En till jord, återstod gjorde två strömsladdar, en till minnet och en till tändningen :)
CChrister Gustafson2003-06-01 · #Alltså svart till jord
röd till minnet
gul från tändning
Christer Gustafson wrote:
Alltså svart till jord
röd till minnet
gul från tändning
Gul brukar vara till remote/elantenn
CChrister Gustafson2003-06-02 · #
MoPar 66 wrote:
Christer Gustafson wrote:
Alltså svart till jord
röd till minnet
gul från tändning
Gul brukar vara till remote/elantenn
Är det inte blå till antenn?
Christer Gustafson wrote:
MoPar 66 wrote:
Christer Gustafson wrote:
Alltså svart till jord
röd till minnet
gul från tändning
Gul brukar vara till remote/elantenn
Är det inte blå till antenn?
På min nissan var det grön till antennen och på volvon har jag rosa
och slutligen blå på Hyndaien så det verkar variera från bil till bil :D
den enda som skall vara standardiserat är själva kontaktens anslutning... Med en eller två undantag !?
Färgen på kablarna är det nog bara svart som stämmer i längden om ens det.
KKrister Lindholm2005-12-15 · #Fick precis samma bekymmer & hittade denna:
https://www.clarion.se/support/faq/iso.htm
Perfekt!