Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Isuzu Campo - ojämn gång!

Startad av PSPS · 2007-07-02 · 0 svar

PSPSTrådstart
Hej!

Har en Isuzu Campo TFR 16P 1988 körd endast 6000 mil. Problemet är att den inte går att lita på och ingen hittar felet. Ett tag går den helt perfekt. Sedan kan den tappa tomgången. Efter det försvinner även mellanläget. Då får man man sitta och pumpa med gasen tills bilen varvar upp. I bästa fall kan man sedan köra bilen på höga varv en lång eller kort sträcka. När man sedan testar var sak för sig verkar allt fungera. Sedan plötsligt går bilen perfekt tills mönstret upprepar sig. Var kan felet finnas?

Tacksam för alla svar.

Peter

Fler trådar i Hjälpforumet Bil