jag tänker på att köpa en dieselbil men jag vet inte om det går lätt att starta en dieselbil när det är så kallt ! jag har inget Garage!
Helt omöjligt att svara på utan att veta vilken prisklass du tänkt dig och vart i landet du bor...
En bil med 70 000mil kan ju vara lite kinkig att få igång.
Bra batteri och friska glödstift är dock ett måste oavsett ny eller gammal bil.
man måste beakta att en dieselbil dels är dyrare i inköp som ny
sedan kostar ett motorhaveri/pumphaveri en förmögenhet om man har otur
en dieselmotor är mycket känsligare vid evt. kokning/överhettning än en bensinare
om man inte kör jättemycket tex. 1000tals mil om året och har tex. skogs/lantbruk
diesel är i mitt tycke endast för lastbilar, bussar och andra entreprenadmaskiner
Nåja, det är ju bara att räkna om det är ekonomin som är huvudargumentet, kör man 1500mil/år så är det nog väldigt lika, vid 2000 är det garanterat billigare med diesel.
Köper man en nyare dieselbil så är ju skatten dessutom låg.
Alla moderna motorer är känsliga mot överhettning pga de material de är byggda av.
För mig är det bara diesel som gäller, men jag avråder inte folk från att köpa bensinare iallafall ;)
kanske ngn billigare bil, men det ser ut som det finns bara långmilare , jag undrar hur långt kör man med en diesel motorn innan är det dags för renovering?
det beror mycket på körsättet främst hur ofta man kallstartar motorn
service ect. har man använt syntetolja ?
äldre dieslar är kalla polackerna köper gladeligen dessa
Jaså det har jag ingen aning, va beror det på?