Allmänt råd, kontrollera batterikontakter och jordpunkter, kanske även anslutningar på generator/startmotor. Dra åt lösa anslutningar eller torka torrt om fukt trängt in i kontakter..
Hej!
Var o tvättade bilen idag (GDS hall) såg att det var för lite kylarvätska och fyllde på. åker ut på vägen efter tvätt och gasar på lite motorn var i rätt temp då. alla lampor börja blinka som en julgran. panelen ,färddatorn ,halvljusen alla lampor som ska och kan tändas och även dom som inte ska tändas! skit konstigt. släppte gasen och rullade en bit och det var som om bilen tappade elen men motorn gick fint förutom varvräknaren och alla räknare som släktes och tändes ca en gång i sekunden. gasade till ordentligt och då tändes endas ABS och trac lampan för att sedan släckas igen vid bromsning! kom hem utan motorproblem och elfelen hade ordnat sig! Vet att jag har fel på min EGR ventil och check engine lampan var tänd innnan jag kom hem.skulle parkera och la i Backen då släcktes engine lampan och bilen verkade helt normal igen!
Vet att felet kan mycket möjligt bero på glapp i någon kontakt men var f....n ska man börja någonstans? Hel skumt beteende
Kan tillägga att när bilen står still och jag sätter på kupébelysningen så är det som om lamporna tappar kraft eller inte får tillräckligt med ström.:eek:
Mycket tacksam för svar!
Var o tvättade bilen idag (GDS hall) såg att det var för lite kylarvätska och fyllde på. åker ut på vägen efter tvätt och gasar på lite motorn var i rätt temp då. alla lampor börja blinka som en julgran. panelen ,färddatorn ,halvljusen alla lampor som ska och kan tändas och även dom som inte ska tändas! skit konstigt. släppte gasen och rullade en bit och det var som om bilen tappade elen men motorn gick fint förutom varvräknaren och alla räknare som släktes och tändes ca en gång i sekunden. gasade till ordentligt och då tändes endas ABS och trac lampan för att sedan släckas igen vid bromsning! kom hem utan motorproblem och elfelen hade ordnat sig! Vet att jag har fel på min EGR ventil och check engine lampan var tänd innnan jag kom hem.skulle parkera och la i Backen då släcktes engine lampan och bilen verkade helt normal igen!
Vet att felet kan mycket möjligt bero på glapp i någon kontakt men var f....n ska man börja någonstans? Hel skumt beteende
Kan tillägga att när bilen står still och jag sätter på kupébelysningen så är det som om lamporna tappar kraft eller inte får tillräckligt med ström.:eek:
Mycket tacksam för svar!