Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Jetta -89, 3 cylindrar vid tomgång

Startad av khendon · 2003-08-03 · 3 svar

khendonTrådstart
Hej!

Har fått lite problem med min Jetta Pacific 1.8i -89. Det verkar som om den, främst när den är varm, går på tre cylindrar vid tomgång. Står och skakar en aning och ingen som helst skillnad märks i varvtalet om jag plockar tändkabeln från cylindern längst till höger (vilket nummer det nu är, 6 tummar mitt i handen osv), det märks tydligt om man plockar en kabel från en annan cylinder. Har provat att flytta runt tändstift och tändkablar, men det är alltid samma cylinder som inte verkar tända riktigt. När man sedan varvar upp märks inget ovanligt.

Tacksam för alla idéer,

MVH Isak
MoPar 66
Byt fördelarlock
rejvscorpio
troligtvis har du bränt en ventil tätning eller så har du nött ner kamnocken, proca göra komp. testm visar den jämt på alla cylindrar så länge det inte är tändningen så kolla ventlierna och kammen...
khendon
Tack för era svar, dock har jag nu löst problemet mha av en kunnig bekant. Det var ett litet hål på en slang vid luftinsuget som satt placerad precis vid den fjärde cylindern, och därför fick den inte rätt bränsle/luft-blandning. Nu går bilen på alla fyra igen.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil