Byt fördelarlock
Hej!
Har fått lite problem med min Jetta Pacific 1.8i -89. Det verkar som om den, främst när den är varm, går på tre cylindrar vid tomgång. Står och skakar en aning och ingen som helst skillnad märks i varvtalet om jag plockar tändkabeln från cylindern längst till höger (vilket nummer det nu är, 6 tummar mitt i handen osv), det märks tydligt om man plockar en kabel från en annan cylinder. Har provat att flytta runt tändstift och tändkablar, men det är alltid samma cylinder som inte verkar tända riktigt. När man sedan varvar upp märks inget ovanligt.
Tacksam för alla idéer,
MVH Isak
Har fått lite problem med min Jetta Pacific 1.8i -89. Det verkar som om den, främst när den är varm, går på tre cylindrar vid tomgång. Står och skakar en aning och ingen som helst skillnad märks i varvtalet om jag plockar tändkabeln från cylindern längst till höger (vilket nummer det nu är, 6 tummar mitt i handen osv), det märks tydligt om man plockar en kabel från en annan cylinder. Har provat att flytta runt tändstift och tändkablar, men det är alltid samma cylinder som inte verkar tända riktigt. När man sedan varvar upp märks inget ovanligt.
Tacksam för alla idéer,
MVH Isak