Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

jetta med hög co

Startad av Ake S · 2008-11-27 · 6 svar

Ake STrådstart
tja!
har en -89ans jetta med 1,8 motorn med den förb. halvmesyren till
förgasare/insprut. SBP tycker att co:n är för hög på tomgång 4,5 (0.5),den går
som en klocka för övrigt. Möjligen att den bludrar något på tomgång.
Är den någon som har några tips???
Mvh Åke
rollet
det finns en ställskruv över packningen mellan tronicen och insugsröret. Där kan du ställa co-värdet. Problemet är bara att om du inte har en co-mätare till hands vet du inte om du förbättrar eller förvärrar problemet. Att byta olja, oljefilter, göra rent luftfiltret, kolla stiften, och att se till att bilen är genomvarm innan besiktning kan däremot göra underverk. Man kan även köra med 20% etanol i tanken.
aw73
möjligen är det lamdasonden som har gett upp
vad var det för värde på lambdan ??
stekis
Lmm?
aw73
@fronta 39269 wrote:
Lmm?

Vag bilar med monopoint har ej LMM ej heller mapsensor
den vet endast hur mycket man gasar genom spjällpotetiometer
aktersnurran
@a128 39267 wrote:
möjligen är det lamdasonden som har gett upp
vad var det för värde på lambdan ??

Jag har bytt olja o filter och kollat stiften, skall koll med co mätare i helgen.
Här är alla värden CO 2,4 HC 110 CO2500 0,1 Lamda 1,01
Det är väll bara co och hc man kan klaga på?????
aw73
med tanke på värdena verkar det som att katten är på väg att packa ihop
fyll på med E85 ca 80% och åk in med den igen vet jag :D

Fler trådar i Hjälpforumet Bil