det finns en ställskruv över packningen mellan tronicen och insugsröret. Där kan du ställa co-värdet. Problemet är bara att om du inte har en co-mätare till hands vet du inte om du förbättrar eller förvärrar problemet. Att byta olja, oljefilter, göra rent luftfiltret, kolla stiften, och att se till att bilen är genomvarm innan besiktning kan däremot göra underverk. Man kan även köra med 20% etanol i tanken.
tja!
har en -89ans jetta med 1,8 motorn med den förb. halvmesyren till
förgasare/insprut. SBP tycker att co:n är för hög på tomgång 4,5 (0.5),den går
som en klocka för övrigt. Möjligen att den bludrar något på tomgång.
Är den någon som har några tips???
Mvh Åke
har en -89ans jetta med 1,8 motorn med den förb. halvmesyren till
förgasare/insprut. SBP tycker att co:n är för hög på tomgång 4,5 (0.5),den går
som en klocka för övrigt. Möjligen att den bludrar något på tomgång.
Är den någon som har några tips???
Mvh Åke