Lite ovanligt fel på en så pass ny bil, men temperaurmätaren visar iaf helt normalt? Vilket annars är rätt vanligt på lite äldre vag bilar då det brukar vara fel på instrumentets spänningsregulator, men med bara strulande tankmätare kan det vara kabelbrott som vid jordning indikerar "full tank" och vid ingen kontakt "tom tank".
Men då lampan för reserven lyser står tankmätaren på full tank då? Har just nu inget kopplingschema över denna modell,, men börja med att gå igenom och känn på samtliga säkringar så att alla är hela samt att det inte finns glappkontakt där, vilket även skulle kunna vara anledning att inte ljussummern fungerar, annars verkar det vara för "lite" fel för att det tex skulle bero på tex jordflätan.
Men då lampan för reserven lyser står tankmätaren på full tank då? Har just nu inget kopplingschema över denna modell,, men börja med att gå igenom och känn på samtliga säkringar så att alla är hela samt att det inte finns glappkontakt där, vilket även skulle kunna vara anledning att inte ljussummern fungerar, annars verkar det vara för "lite" fel för att det tex skulle bero på tex jordflätan.