Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

jordfel

Startad av pebe · 2006-07-11 · 3 svar

pebeTrådstart
hej igen.
är det någon som känner till problem med jordkabeln mellan batteri och motor,kaross, kan den torka ihop ,bli stel med tiden?. min volvo är en 89:a.
det har hänt att startmotorn inte snurrat när jag vridit på nyckeln, efter några försök funkar den.tacksam för inlägg.
wicke
Javisst kan den bli dålig,rosta mm. Ta bort den och rengör och/eller byt den o montera tillbaka med lite kopparpasta på kontaktytorna så slipper du problemen sen med dåliga jordkablar:)

Kolla även kablarna på startmotorn om de är rostiga eller om de sitter o glappar.
blondismonka
hej-
kabeln var inte i bästa skick frågade först på volvo .503 spänn!!!!
fick sedan en tillverkad på en bilelfirma för 65 kronor.funkar precis lika bra.
wicke
Skönt att det löste sig. Men 503 spänn för en liten kabel!!!!??? Ja volvo vet hur man mjölkar pengar från folk:(

Fler trådar i Hjälpforumet Bil