OOpelMickeTrådstart2007-03-07råkade köra så bensinen tog slut i tanken, fyllde i en dunk provade att starta men de gick ej, provade efter en fem tio minuter igen då gick de att starta åkte och slog i full tank och åkte hem senare skulle jag köra då börja den hacka lite för att stanna och ville ej starta mer sen, provade i dag men ville icke kollade på bränsle filtret det verkarde som att det inte komm upp bensin från tanken. Tog ner slangarna från förgasaren och blåste tryclluft så de spruta igenom filtret och pumpen och i förgasaren sedan startade den och gick hela kvällen ca 18 mil får se i morrn om den vill, men varför vill den inte få upp bensin ibland även om tanken är full???
Du har rostflagor i tanken som täpper till ibland.
Jag hade liknande bekymmer med en diesel Golf, den stannade ibland men om den fick stå en stund så gick den en bit igen! Tog ett bra tag innan jag hittade felet kan jag säga!
När man kör tomt i tanken så är risken att det följer med en massa skit i ledningarna som täpper till, och när du blåste så släppte det nog, men undvik att köra tomt så funkar det nog förhoppningsvis. Annars är det nog bara att riva ner tanken och rengöra den...
Visst e det rostflagor i tanken...Sitter en sil i själva tanken på dom gamla kadetterna som kan bli tät om jag minns rätt... Har för mig att man kunde göra hål i den m en strumpsticka el dyl... Sätt dit ett nytt bränslefilter sen o ha ett i reserv...