Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kall astra

Startad av Jensofsweden · 2008-10-26 · 1 svar

JensofswedenTrådstart
Hej jag köpte nyligen en opel astra 1,416v 96a
Cupe fläkten fungerar för fullt men det kommer kall luft in till cupen trots att motorn är varm.Har försökt spola rent slangarna som går in till cupe elemenet utan resultat.Vet någon vad felet kan vara!
Niwo
@Jensofsweden 37773 wrote:
Hej jag köpte nyligen en opel astra 1,416v 96a
Cupe fläkten fungerar för fullt men det kommer kall luft in till cupen trots att motorn är varm.Har försökt spola rent slangarna som går in till cupe elemenet utan resultat.Vet någon vad felet kan vara!


Börja med att känna på de två slangar som går in resp ut från värmepaketet. Är båda varma bör du nog leta felet inne i bilen. Kolla värmereglaget så att det fungerar. Om det fungerar genom en vajer så kanske fästet för vajerns hölje lossnat. Då händer inget med själva reglaget när du vrider på värmen.

Stick in handen bakom instrumentbrädan och försök att hitta något som rör sig när du vrider på värmeratten. Där har du nog rätt vajer. Följ den så kanske du stöter på själva reglaget och kan känna om också det rör sig. Gör den inte det så lär vajerhöljet lossnat.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil