Låter onekligen som en termostat som hänger sig i bland... Byt den då, det skadar aldrig att förvissa sig om att man har en frisk termostat.
Hejsan vad är det första man kollar om det tar tid för bilen att bli varm...termostaten eller?
Jag kör från jobb direkt ut på motorvägen, vanligtvis tar det 4-5min innann man nått tempratur runt 90(där brukar den ligga) idag så körde jag säkert 10-15 min innan den nått den tempen.Har hänt nu några gånger. Det verkar inte som det är bara tempmätaren för dem varmaste luften kommer först när tempmätaren visar 90 grader.
Jag kör från jobb direkt ut på motorvägen, vanligtvis tar det 4-5min innann man nått tempratur runt 90(där brukar den ligga) idag så körde jag säkert 10-15 min innan den nått den tempen.Har hänt nu några gånger. Det verkar inte som det är bara tempmätaren för dem varmaste luften kommer först när tempmätaren visar 90 grader.