Ja, det är normalt- Om remmen är ställd exakt rätt inställd vid montering, så sträcker den sig lite med tiden och det kan bli ungefär som du skrev. På många motorer går det inte ens att ställa in bättre än så. Känns ibland frustrerande när man måste välja mellan två kuggar, och båda känns fel. Dock är de flesta moderna motorer byggda så att remskivan kan ställas in på kammen i ovala skruvhål.
hej till alla
jag har kollat kammremmen och upptäkt försjutninng ca 2-3 mm frammåt
bilen startar och rullar som vanligt ingen fel som jag kan märka
undrar är det normalt eller borde något göras
bilen är en vw sharan 2002 års mod..
jag har kollat kammremmen och upptäkt försjutninng ca 2-3 mm frammåt
bilen startar och rullar som vanligt ingen fel som jag kan märka
undrar är det normalt eller borde något göras
bilen är en vw sharan 2002 års mod..