Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kamrem av Mitsubishi Eclipse

Startad av Mephizto · 2010-03-25 · 1 svar

MephiztoTrådstart
Min kamrem gick av i dag på min Mitsubishi Eclipse -93 2.0
Är inte så jätte haj på motorer så jag tänkte att det är väll
bara att lämna in den för att få en ny monterad.

Men av vad jag har hört från jobbarkompisar så kan ventiler
och hela motorn havererat på grund av detta.
Vad är chansen att detta har hänt och finns det nått
sätt att ta reda på detta.

/Tobias
aw73
är det turbo på denna ?

om svaret är ja så är chansen större att motorn kan har klarat sig just pga. av att turbomotorn har lägre kompression 7.8
istället för 9.0

Fler trådar i Hjälpforumet Bil