Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kamrem Ford Sierra 87

Startad av MagnusT76 · 2006-06-26 · 2 svar

MagnusT76Trådstart
Hej

Jo min kamrem till mitt gamla åk ford sierra 87. gick sönder. Vi bytte den
och nu värgar den att starta. tänder inte ens. Killen som bytte den jobbar
på ford och vet vad han gör. någon här som har bytt en sån. som vet hur makeringarna ska vara! Det kommer gnista, men stiften verkar för torra. borde vara lite sur efter all startgas och bensin. Har kliat mig i huvet länge nog nu :e
elfixaren
Kanske har du fått ventilsallad?
danne79
Nej.

Den här modellen mosar inte ventilerna.

Jag vet att man kan kolla rätt inställning genom att cylinder 1 och ventil 1 ska vara i topp läge! Är det någon här som vet vad jag menar? och kan beskriva exakt hur det ska vara!

Fler trådar i Hjälpforumet Bil