Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kamrem Mazda 626

Startad av pigiron · 2010-07-30 · 5 svar

pigironTrådstart
Hur gör man kamremsinställningarna
Ludde_57
Motor, årsmodell mm?
lovle232
96:a 1,8
Ludde_57
Vevaxelmarkering rakt upp, och kammarnas markeringar vända inåt mot varandra.
FiaMalej
Alla bilar har en sorts markeringar. Innan du huvudtaget tar loss något så undersök om du hittar markeringar. Titta efter olika markeringar, gjutklackar, urtag, jack i plastkåpor och se hur dom harmoniserar. Då först vet du inställningarna. Vissa bilar har att du ska trycka in pinnar mellan drev och block. Titta och se innam du huvutaget börjar. Det är bara ett tips.
Lycka till
lovle232
Tackar för svar Mazdan kokade och nu måste jag tydligen byta topplockspackning och
plana toppen Hmmmmm

Fler trådar i Hjälpforumet Bil