SsteffeTrådstart2003-01-08Hej
Köpte en Ford Escort Diesel 1,8l- 92.
Nu vill jag byta kamrem, men hittar inga uppgifter angående märkning på kam etc.
Bilen är antagligen importerad och är väldigt ovanlig med dieselmotor!?
Vad jag förstått är det samma motor som sitter i Mondeon?
Är det någon som kan hjälpa mig?
Det är en skaplig procedur om man ska följa FORDS handbok. Vevaxeln ska låsas med spec.verktyg. Kam & pump drev låses med 6-8 mm borr.
Enklast är att be FORD köra ut manual på arbetet.