Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Kan man måla kylaren med vanlig sprayfärg????

Startad av jerry999 · 2010-01-23 · 2 svar

jerry999Trådstart
Tja.
Ja undrar om man kan måla kylaren med vanlig sprayfärg eller om de ska vara någon speciell för de,
Har läst att endel färger isolerar och att de då int kyler lika bra, men de kan väl inte spela så stor roll eller???

Mvh
landy88
Det är nog en teoretisk möjlighet att det kan påverka; men det är inget som spelar nån större roll. Företag som renoverar gamla kylare brukar lacka dom med vanlig svart färg.
slirfeldt
Javisst, nu är detta inte vanligt förekommande men fullt möjligt och där bör det fungera med vanlig sprayfärg och som nya är ju samtliga lackerade, visserligen då pulverlack men kör du vanlig sprayfärg och återkom gärna med resultat.

Fler trådar i Hjälpforumet Bil