Har du sprutat startgas runt packningen till jettronicen? Vanligt med sprickor där. Många gånger är packningen "rundspräckt" så att man kan lyfta hela jettronic-paketen bort från insuget...
Hej! har ett irriterande startproblem. svår startad under 5minus(startar dör efter3-5 sek tål då heller inget gaspådrag)går dock igång efter 2-3 försök.
över 5minus men innan sommartemp!startar den utan problem men går ner till
c:a400-500rpm innan tomgången blir stabil igen (800-900rpm.)när det är sommar varmt ute : startar tomg. är då så låg(varvräk. ger knappt utslag) ock
stannar,startar andra gången går igång men tomgången är ner i källaren ock vänder(under 500).vid varm motor:om jag stänger av och provar efter 5-10 sek. startar utan problem tomgången ligger på en1200 några sek. sen ner till normalt. men väntar jag typ 5min. samma start problem som vid sommar temp.gällande sommar varmt-halv varm motor kan man lura med att ge lite gas, startar då direkt men tomg.dippar ett par hundra varv sen till normal
funkar annars kanon ingen tvekan vid ax.går jämt ock fint. har bytt styrtemp.givare-luftsliden kollad av bilmek.har provat start gas utan resultat-nya stift-tändkablar-luftfilter-fördelarlock-temperatursensor(rann ej ur något vatten vid bytet/luftbubbla?-avgassystem utan läck.olja/filter var 1000:e mil o.s.v.så bilen går för övrigt bra. OBS!för hög co/halt 6,5-ingen kat. drar ej mycket bensin Lk runt 0,7-0,75 Bl 0,8-0,85.(ok! allt är ju relativt:-))
har ni några ideer? tacksam för svar och synpunkter.
över 5minus men innan sommartemp!startar den utan problem men går ner till
c:a400-500rpm innan tomgången blir stabil igen (800-900rpm.)när det är sommar varmt ute : startar tomg. är då så låg(varvräk. ger knappt utslag) ock
stannar,startar andra gången går igång men tomgången är ner i källaren ock vänder(under 500).vid varm motor:om jag stänger av och provar efter 5-10 sek. startar utan problem tomgången ligger på en1200 några sek. sen ner till normalt. men väntar jag typ 5min. samma start problem som vid sommar temp.gällande sommar varmt-halv varm motor kan man lura med att ge lite gas, startar då direkt men tomg.dippar ett par hundra varv sen till normal
funkar annars kanon ingen tvekan vid ax.går jämt ock fint. har bytt styrtemp.givare-luftsliden kollad av bilmek.har provat start gas utan resultat-nya stift-tändkablar-luftfilter-fördelarlock-temperatursensor(rann ej ur något vatten vid bytet/luftbubbla?-avgassystem utan läck.olja/filter var 1000:e mil o.s.v.så bilen går för övrigt bra. OBS!för hög co/halt 6,5-ingen kat. drar ej mycket bensin Lk runt 0,7-0,75 Bl 0,8-0,85.(ok! allt är ju relativt:-))
har ni några ideer? tacksam för svar och synpunkter.