Abs kransen som är sprucken
Hej. Min fru har en hyundai accent 1.6 årsmodell 00.
På senare har bromsarna börjat knacka då man kör saktare än 30 km/h.
Jag gissar på att det är abs som slår i fastän den inte behövs!
Frågan jag ställer är då, någon som vet om det sitter någon sorts abs-sensor?
Om det är så. Är det lätt att byta en abs sensor om man är någorlunda händig och har skruvat lite i bilar sedan förut.
Om inte, vet någon vad problemet är?
På senare har bromsarna börjat knacka då man kör saktare än 30 km/h.
Jag gissar på att det är abs som slår i fastän den inte behövs!
Frågan jag ställer är då, någon som vet om det sitter någon sorts abs-sensor?
Om det är så. Är det lätt att byta en abs sensor om man är någorlunda händig och har skruvat lite i bilar sedan förut.
Om inte, vet någon vad problemet är?