Motorforum.nu

ForumHjälpforumet Bil

Knackningar Opel Kadett

Startad av OpelMicke · 2003-03-10 · 1 svar

OpelMickeTrådstart
Nu börjar jag bli less på bilen
det är en Opel Kadett 1.3 DL 1984 med solex förgasare som knackar när man kör i väg. När jag håller tex 70 km/tim kan det plötsigt knacka till och bilen blir pigg och sticker i från normalt bilen kan också vibrera så att växelspaken och hela kupen vibrerar. Kan det va tändstiften eller tändkablare.
flodis
Låter som endera tändelar eller det annars på Opel vanliga kamaxelproblemet. Hade en Corsa tidigare (förmodligen likadan motor som du har) där kammen gick ned med liknande symptom som du skriver.

Åtgärd om kammen slut? Falubildemo hade en bra och billig beg. motor att sälja till hälften mot vad det skulle kostat i topp-renovering :upp

Fler trådar i Hjälpforumet Bil