NnordanmannenTrådstart2007-04-22Jag har just köpt en Peugeot 605 diesel 1995 och har en knapp på panelen som jag inte vet vad det är, den har två pilar, en neråt och en uppåt.
Någon som vet vad det är?
Är det en tryckknapp? Inget vred eller skjutreglage?
Ja det är en tryck-knapp o en liten orange lampa i knappen
Dragkrok ?? nån typ av nivåreglering ?
Dragkrok sitter det på den ja det kanske är nåt sånt
fast den kanske inte funkar...
normalt sett sitter det kanske en liten kompressor i bagaget och slangar som går till stötdämparna / fjädrarna bak....
bara att krypa under och kolla
Jag hade en 405 i flera år men kommer inte ihåg nån sån knapp, kan det vara höger elhiss eller justering till höger backspegel, alltså den på utsidan:e ? Fast då borde det finnas pilar åt sidorna också...
Elantenn kanske, brukar ju inte heller funka efter några år.
Peugeot 604 -77 mitt på panelen under friskluftinblåsen finns en sån knapp jag har med pilar uppåt o neråt är till takluckan.
Nedanför radion framför vxl-spaken 4 st till elhissarna.